Tuesday, February 1, 2011

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the rich young man (Matthew 19.16-30)

Continuing with the Beatitudes that we reflected on Sunday, I find myself thinking about the Gospel that Jesus makes us meditate with Matthew the "rich young man" (19, 16-30)
" 'Go, sell what you have and give to the poor, you will have treasure in heaven: and come, follow me. "

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This phrase has always made me a certain impression, I wonder, makes me think seriously about how I deal with things that life offers me. This is really a proposal beyond justice, and realizes that "complete justice" that takes us into the kingdom, is for all of us called to be disciples of Jesus This is one of the works that God calls us, it's just removing the weights that we can better offer for the good of everyone but especially for the little ones. Saints they teach, they have given up a comfortable life and to give themselves totally to Jesus, to bring people to the true evangelization not is just words, but give their lives for the brethren.
When I am meditating on the gospel with my neighbor after the prayer, often you get to this teaching "leave everything" and its meaning. And 'where the reflections become rich, why? Think of a mother who suffers for his son in jail and gives all of herself for the good of my son, who also works for other family members suffer and never ask for anything, but give this suffering to God canceling and getting a little daughter in her arms to him Then we can think of that emigrant to work shifts to 1000 km, leaving the family having to live with all the suffering solo, ma che, credendo in Dio dona il suo tempo libero all’evangelizzazione dei giovani.
Questo Vangelo mi fa pensare pure ad una famiglia dove i figli godono dei b eni del padre e tutti insieme li condividono, mentre chi accumula priva di quei beni tutti i fratelli, rende schiavo se stesso. Libero è colui che sa usarli a servizio di altri. L’attaccamento ai beni è il grande inganno, c’è il soffocamento della Parola; la brama di ricchezza è il principio di tutti i mali. La Parola ci dice che i beni del mondo non sono il fine a cui sacrificare se stesso e l’esistenza altrui, ma il mezzo da usare “tanto-quanto” serve per vivere da figli e da brothers.
We must therefore be very careful not to judge those who are rich, because if the rich live the Gospel, certainly will use his property as if they had them, donating, while there are poor people who want to live like the rich always claim to have this others have, and poverty in spirit just did not know it.
S. Francis, S. Antonio S. Domenico to mention only three names were people who put into practice the Beatitudes starting right from poverty in spirit.
The rich must be part of material goods with the poor in order to share their spiritual gifts.
San Basilio richiama anche i padri di famiglia a disfarsi della ricchezza, intesa come il superfluo, per non andare contro il comando dell’amore che esige uguaglianza tra gli uomini.
Mi ricordo di aver letto un libro di un monaco del deserto, il quale non aveva neppure il cuscino dove dormire, ma aveva un paio di pantofole. Era un uomo che viveva il Vangelo in tutta la sua grandezza, ma c’era questa piccola macchia in mezzo: le pantofole.
Per lui erano diventate un idolo, erano la sua ricchezza, nessuno doveva toccargliele e non le condivideva con i suoi amici. Quell’uomo pur essendosi ritirato a vita monastica per seguire Gesù e la sua Parola, per donarsi totalmente a Lui, non aveva ancora capito il significato vero della prima Beatitudine. Nonostante gli sforzi non riusciva a staccarsi dall’oggetto. Allora possiamo dire che in ogni vocazione: matrimonio, vita consacrata, sacerdozio, ecc. un cuore libero porterà sempre frutto usando ogni bene posseduto come se non esistesse offrendolo a chi ne ha bisogno.
Un’altra cosa importante consiste nel saper capire quando non denunciare una persona facendole così del male per un furto subìto. Il Signore premia sempre chi sa perdonare e non si vendica. Nei tribunali esistono molte denunce fatte a persone che non potranno mai pagare un processo, e che il furto subito poteva essere benissimo perdonato. Spesse volte nella nostra vita i furti avvengono e devono be seen as proof that the Lord gives us to make more free from petty things, where moth and rust consume them.


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